dinsdag 2 juni 2015

De tijd vliegt……. De fractie in April en Mei

We hebben toegezegd maandelijkse een terugblik vanuit de fractie te geven op het politiek proces, maar soms lijkt de tijd met ‘warpspeed’ voorbij te gaan. De maanden april en mei waren gekenmerkt door veel vrijde dagen en vakanties, daarom een terugblik over twee maanden.

Een nieuwe wethouder

Het zal niemand ontgaan zijn dat Sander Jansen inmiddels de nieuwe wethouder is als opvolger van Jacqueline Verbeek. We hebben nog even gedacht dat het slim zou zijn om deze zware portefeuille voor hem een beetje aan te passen maar in het College is besloten dat niet te doen. Over “het springen op een rijdende trein” heeft Dick van Ginkel een column geschreven die je kunt lezen op de website van D66

Verwarring over de afvalverwerking

Over het nieuwe afvalplan is nogal wat ophef ontstaan. Eigenlijk wist niemand goed wat er stond te gebeuren, de communicatie was om het maar eens heel voorzichtig te zeggen niet best. Mede op ons aangeven is besloten dat het beter is na de zomer op het plan terug te komen. Verdere scheiding van afval is natuurlijk een prima zaak, het levert naast maatschappelijke winst ook financieel voordeel op, maar dat gebeurt niet bij zo’n slechte start. Als je meer wilt lezen over het standpunt van D6 Zeist lees dan hier en hier.

D66 in de media

Op 30 mei was de eerste opname voor een nieuw lokaal TV programma “Zeist Zendt”. In deze eerste aflevering was o.a. Freerk Andre de la Porte in discussie met Koos van gemeren over het afvalbeleid. Zeist Zendt gaat elke laatste zaterdag van de maand een discussieprogramma organiseren dat in de week daarop bij SlotstadRTV door de televisie wordt uitgezonden. Het programma wordt woensdag om 19.00 uur uitgezonden en in de weekends herhaald

De opnamen vinden plaats elke laatste zaterdagmiddag van de maand om 15.00 uur in de zaal van Eetcafé 12 Ambachten aan de Slotlaan 249 te Zeist. De opnamedata voor dit jaar zijn: 30 mei, 27 juni, 29 augustus, 26 september, 31 oktober en 28 november.

Belangstellenden om de discussie en de opnamen bij te wonen zijn van harte welkom. De opname voor de uitzending duurt ongeveer een half uur. Napraten over actuele politiek is mogelijk tot uiterlijk 16.00 uur in de zaal en daarna in het cafe zelf.

Noteer de data in de agenda en kom kijken en mee discussiëren