dinsdag 15 februari 2011

Hart-voor-Zeist-taart voor Inloophuis Zeist-West

Trots nemen de medewerkers, vrijwilligers  en bezoekers van het Inloophuis Zeist West de Hart-voor-Zeist-taart in ontvangst. D66 Zeist deelt daarvan ieder jaar een aantal uit aan inwoners en organisaties die zich met hart en ziel inzetten voor Zeist.
Het Inloophuis heeft de taart dan ook echt verdiend.

Laagdrempelig

In de wijk was behoefte aan een laagdrempelige plek voor ontmoeting, een gesprek of een kop koffie. Op 1 mei 2010 is het Inloophuis geopend: een inititatief van de diaconie van de PKN-wijkgemeente in Zeist-West in samenwerking met de Stichting Kerk en Samenleving en MeanderOmnium.

Anne Aangeenbrug is coördinator van het Inloophuis: “We zijn ontzettend blij met deze waardering voor onze activiteiten. In een vrij korte tijd, we zijn nog geen jaar bezig, hebben we kunnen laten zien dat het werkt. We zijn iedere middag open, behalve op woensdag. Dan is er altijd tijd en ruimte voor een gesprek: om te luisteren of ook echt iemand op weg te helpen. Daarnaast organiseren we ook activiteiten als bloemschikken en knutselen om het nog makkelijker te maken om langs te komen. Niets moet en er kan veel.”

“Initiatieven als deze willen we graag belonen en eens extra in het zonnetje zetten”, aldus Ingrid Wong, raadslid voor D66. “Heel concreet, een samenwerking van meerdere partijen en heel dicht bij de mensen die het nodig hebben. Ze hebben de Hart-voor-Zeist-taart dubbel en dwars verdiend!”

Anne Aangeenbrug met taart en vrijwilligers

Anne Aangeenbrug met taart en bezoekers