dinsdag 18 mei 2010

Marijke de Bruijn nieuwe fractievoorzitter van D66 Zeist

Marijke de Bruijn is door de fractie van D66 unaniem benoemd als de nieuwe fractievoorzitter. Na de vorming van de coalitie en de benoeming van de wethouders is er nu duidelijkheid over de definitieve samenstelling van de fractie en kunnen taken en aandachtsgebieden verdeeld worden.
Na het vertrek van Koos van Gemeren heeft Pieter van der Ploeg het fractievoorzitterschap tijdelijk overgenomen maar hij heeft altijd aangegeven dat dit wat hem betreft ook echt tijdelijk zou zijn.

Pieter van der Ploeg: “Met Marijke heeft de fractie een prima voorzitter, ze is een goede teamspeler en heeft ook al eerder ervaring opgedaan in de raad. Maar ze blijft wel een nieuw gezicht en dat is ook wel weer eens verfrissend. Bijkomend voordeel is dat de Raad nu ook een vrouwelijke fractievoorzitter heeft, voor een fractie met een meerderheid aan vrouwen eigenlijk niet meer dat logisch.”

Marijke de Bruijn: “We hebben een enthousiaste en deskundige fractie en zijn sinds de verkiezingen al een echt team geworden. Naast het inhoudelijk raadswerk besteden we ook veel aandacht aan het contact in en met de samenleving, we zullen vier jaar lang naar buiten gericht zijn en niet alleen in campagnetijd!”

Marijke de Bruijn is lid van D66 sinds 1978. Ze zat al eerder vier jaar in de gemeenteraad van Zeist en heeft verschillende bestuurlijke fucnties binnen de partij vervuld.

Op deze website staat een overzicht van de aandachtsgebieden van de verschillende fractieleden. Alle fractievergaderingen zijn bovendien openbaar, de data staan in de agenda.